måndag 13 maj 2013

Med lätta steg

Idag när jag gick min sedvanliga morgonrunda slogs jag av hur lätt allt är - hur lätt varje steg är och hur mina tankar liksom svävade. Känslan när man orkar springa en kilometer i sträck, flera gånger om, känslan när allt lättar, när man nästan flyger fram. En underbar känsla och jag har lite svårt att minnas hur det kändes att gå för ett halvår sedan men nästan 30 kg mer vikt på min kropp. 

Jag vet att det var jobbigt, det var inte roligt men hur kändes det? Tungt, motigt och svårt tror jag men jag har inget riktigt minne av att jag någonsin tog en riktig Power Walk då, jag tror inte jag orkade samtidigt så måste jag ju ha börjat någonstans för att vara där jag är idag... 


Ett litet steg och en stor beslutsamhet var början på min resa. Varje litet steg räknas och de är de där små, små stegen som sen blir det stora. 

Befriande! Det är så det känns som en nyvunnen frihet att orka, kunna och vilja röra sig det är en frihet, en frihet så väl värd att kämpa för! 

Må så gott och ta hand om er!

//Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar